Intensiv helg!

I fredags efter jobbet hade vi arbetsplatsträff fast under roligar former :) Vi var hemma hos en kollega och hade knytis. Vin, ost, kex och andra godsaker. Lite "ute av form" vaknade jag upp på lördagsmorgonen. Det var bara att bita ihop och börja baka... inget jag rekommenderar ;) 
Runt 13 tiden började gästerna att komma. Huset fylldes och jag hade det så mysigt.
Tusen tack för alla fina presenter jag fick när jag fyllde år :) och alla fina hälsningar av er som inte hade möjlighet att komma. Det värmer att veta att ni finns i krokarna och tänker på mej. Har nog blivit lite mera filosofisk nu när jag är 25+ ;D

På kvällen kom Sussi med familj över med Pizza. Perfekt efter en hektiskt dag. Efter middagen tittade vi på Melodifestivalen. Kan ju säga att vi blev förvånade över vilka som gick till finalen. Inte som vi trodde...

Kom precis på att jag har bott i Sverige i 19 år! Nästa år har jag bott i lika länge i Norge och Sverige. Det känns konstigt och skumt... jag är ju norsk och kommer alltid vara norsk. Tyvärr har mitt talspråk tagit stryk under dessa 19 år. Inget jag tänker på dagligen men lite konstigt är det att mitt modersmål "försvunnit" på vägen. Självfallet förstår jag och kan skriva på norska men att prata norska, då behöver jag mycket yttre stimuli först *S* Oftas tror infödingarna här att jag kommer från Värmland. Jag har tydligen någon form av brytning och om jag blir riktig arg, ja då funkar bara norskan. Det är ju mitt känslospråk :)


Kan tyvärr inte lägga ut några bilder. Det fanns inget bildbehandlingsprogram på min nya dator, upptäckte jag nu. Och bilderna jafg tänkte lägga ut behöver redigeras liiite ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0