Nedräkning....

Elliot räknar och räknar dagarna till han fyller 5 år :-)

Heeela handen, mamma, så mycket fyller jag snart. Han växer så det knakar, inte på längden ;-), utan i tankegångarna, funderingarna, språket, finmotoriskt - det är så kul att vara med på tåget igen. Var ju nästan 9 år sen sist jag hade en nyfiken 5 åring i huset.

Han skriver bokstäver på löpande band och vill att vi ska läsa vad han har skrivit. Inte lätt alla gånger men han tar allt med humor och skrattar gott åt våra uttal.
 
Vår 3,5 åring däremot är inne i en kris. Allt är NEJ och vill inte! och läppen hänger konstant. Undra på om det har med hennes plats i syskponskaran att göra - sist av 4 barn?


15 åringen är dunderförkyld och smått stressad över allt hon missar när hon är sjuk. betyg, prov, gymnasieval- hon har mycket framför sig...


13 åringen är också sjuk. Förkyld, magproblem och väääldigt trött. Hon har tyvärr föds med min syn på livet - en aningen pessimist ;-) och det gör inte hennes humör bättre direkt.

Själv är jag bra -trött- på att vabba jämt och ständigt... vill ju vara på jobbet och fortsätta på vårt roliga konstprojekt *S*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0