Elliot har börjat på dagis!

Igår var första dagen på dagis för honom. Vi var där i 2 timmar och han lekte inne och ute :-)
Han gillade sina nya fröknar och att vara där :-) Speciellt sjörövarskeppet som finns på gården.

Idag kom vi redan vid 9-tiden och jag var med honom en timme. Först ville han inte komma in utan leka ute och det gick ju bra. Under tiden passade jag på att läsa alla papper som hänger i hallen, hitta hans låda, var regnkläderna ska vara och andra praktiska grejer.

Vid 10 var det dags att lämna honom och jag märkte att han drog på tiden (som barn brukar vara så duktiga på) och jag visste inte riktigt hur jag skulle göra. Tack och lov för duktiga pedagoger. Vips var Elliot på väg ut med sin fröken och jag kunde lugnt gå iväg till p-rummet. :-)

Jag såg små glimt av honom där jag satt. Han sprang omkring och lekte med 2 andra pojkar. Underbart att se :-) Han var både med på samlingen, åt lunch och var med på kalas innan vi sågs igen.  Men då var han så slut att han bröt ihop, stackars liten...

Nu på kvällen har vi peppat honom så han är helt inne på att han ska sova på dagis imorgon. Han har gått runt här ikväll och sagt att han är en stoor dagispojke nu *gulleplutten*

Kommentarer
Postat av: Tessan

Vad härligt att det går så bra på dagis!! Krama gulle Ellgott från oss!
/Tessan

2006-08-29 @ 21:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0