Unicef-docka

Blev så inspirerad då jag surfade runt i lördags och hittade något som hette Unicef-dockan. Håller som bäst på att göra en egen med norsk nationalitet. Än så länge är dockan naken men nu har jag hittat det som jag ska sticka till den, en norsk folkdräkt:


Bild lånad av Sandes Garn.

Tyvärr skickar de inte beställningar till Sverige men har jag tur hittar jag beskrivningen någon annanstans. Annars får jag be mina norska släktningar om hjälp. Får dock förminska kläderna då min docka är betydligt mindre:




Idun har döpt dockan till Christian *hihi* Min lillebror som bor i Oslo heter likadant :)

Dockan kommer jag använda på jobbet i vårt projekt om Barnkonventionen och håller orken i sig kommer jag säkert snart ha flera nationaliteter i min samling. Det var kul att göra honom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0