Vår dag i London...

Sandra, Nina och jag var i London 23 januari på Sandras 14 års dag. Men innan Sanna körde oss till toget sjöng vi en trudelutt och Sandra fick sitt paket:


Buckingham Palace var första stopp efter tågresan och tunnelbanan:




På vägen till Big Ben såg vi denna fågel med annorlunda simfötter:


Jisses vilken byggnad Big Ben var:


London för mej:

Ångrar att jag inte köpte en souvenir som var en sparbössa...

London Eye:




Efter den långa och blåsiga promenaden tog vi tunnelbanan till Notting Hill:


Vi hittade den berömda Blåa dörren:


Vi åt lunch på Prince Albert. Maten var inte det bästa vi ätit och det var dyrt:


Vi hoppade på tunnelbanan igen och åkte till King Cross:


Nina och Sandra fick se det de längtat allra mest efter:




Sen tog vi tunnelbanan till Baker Street och gick på Madame Tussauds:






Nu började mörkret sänka sig över London och vi hamnade mitt i rusningen på tunnelbanan.
Det fanns ingen luft, 1000 tals människor och trångt om platsen! Men vi var ju bara tvunga att
åka till Harrods en sväng.


Det blev en kort visit i det tjusiga varuhuset innan vi åkte till Oxford Street.
Nu var det becksvart och svårt att orientera sig.
Vi hann iaf innom några butiker på Carnaby Street och Oxford Street.
Men tyvärr hittade jag inte till Hamley´s. Det får bli nästa gång.
Vi tog tunnelbanan från Bond Street till Marylebone där vi tog tåget tillbaka till Solihull.
Trötta med glada...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0