Pangstart!

Ny termin - adjöss jullov...

Igår startade vi upp på jobbet med planeringsdag. Ingen chef ännu men det gick bra iaf. Vi röjde 5 rum och började med vår egen avdelning. Har ju inte kommit i ordning ännu efter flytten men nu har vi ett rum till att vara i. Snart även de 3 gemensamma vi delar med grannavdelningen :)

Idag har vi låtit barnen få leka med varandra inne och vi har plockat fram nytt material. Nästa vecka startar vi upp med terminens tema: Jag i stora världen. Ska bli så spännande och intressant :)
Samtidig kommer vi fortsätta med höstteminens målarprojekt. Tyvärr fanns det ingen tid över till oss i ishallen så vi ska försöka få en dag i veckan på närmsta skolbibliotek istället. Skogen väntar vi med till värsta kylan är över.

På hemmaplan började dagen redan 05.30 och Idun vakande samtidigt som klockan ringde. Strax innan kl 6 var även Elliot uppe så vi fick en lugn morgon. Elliot beställde flingor, youghurt och varm chocklad i termos med en sånt lock man kan dricka ur, så det fixade jag till honom. Idun nöjde sig med äppeljuice, youghurt och flingor. Kl 06.50 var vi på förskolan och 7.00 satt dom vi frukostbordet med sin medhavda frukost.
Jag gick med snabba steg till jobbet idag för det var jättekallt  -10,9 *brr*

Efter jobb och dagis har barnen badat, tittat på film och nu sover dom. Janne är på sjukan och får sin medicin och själv ska jag alldeles strax titta på en film - Love in Manhattan - innan jag också hoppar i säng. Är så trött men kan inte lägga mej riktigt än *S* Dessutom vill jag vara vaken när min kära make kommer hem igen. Är lite orolig för honom... Tycker det känns lite ovant med den nya medicineringen och att han kör bil direkt efter...

Fick alldeles nyss reda på att Nina har poängen som krävs för att komma in på sitt förstahandsval inför gymansiet. Nu behöver vi alla tummar vi kan få :)

Go`natt!

Kommentarer
Postat av: Anitha

Jag håller tummarna! Hoppas Janne mår bra av medicinen också, och att det går bra att köra hem efteråt.



Kram!

2009-01-08 @ 20:00:42
URL: http://aurora-borealis.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0