Skridskopremiär idag

Glada och förväntasfulla kom vi till ishallen men bara att få på skridskorna tog lång tid tyckte somliga, och själv blev jag både varm och törstig. Tur vi hade med oss lite vatten.

På ostadiga ben med smala stålskenor under fötterna gjorde vi entré på isen. Vi vaklade omkring och Elliot ramlade flera gånger. Lite ledsen blev han i början innan han fick in teken. Till slut åkte han både med och utan stång, stolt som en tupp :-)
Idun avvaktade lite i början och satt i dörröppningen och tittade på innan hon bestämde sig för att det såg kul ut. Jag åkte tillsammans med henne och stången en stund. Sen plötsligt hände det - hon släppte mej och åkte iväg på egen hand. Även hon åkte några skär utan stång och sken som en sol :-)

Själv vågade jag mej på 3 piruetter (ja, jaaaa lite överdrivet *S*)  innan vi lämnade isen för akuta behov. Men vi  var alla 3 överrens om att det här gör vi om!

Idun i full rulle...


Hejåhå...


Elliot gör en sväng...


full fart framåt!


Stolt kille!


Stolt tjej!



                                                                          Stilpoäng....
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Men sötisar! Jag måste kolla upp om ishallen är också har sådana där bra stänger.

Kan tro att det var en pärs att snöra på alla skridskor =). Som sagt, tur att ni hade vatten ;-)

2008-11-06 @ 20:52:33
URL: http://lydellan.blogg.se/
Postat av: Linda

Å vad avis jag blir, skulle också vilja åka skridskor med våra barn men det hela känns om ett för stort projekt just nu tyvärr då vi har en liten bebis och 2 som aldrig stått på skridskor förut, man skulle varit bläckfisk:)

2008-11-10 @ 15:44:54
URL: http://lindam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0