Hemma igen :)

Resan började redan kl 04.15 i morse, då väckerklockan ringde *puh*
Kl 8.55 landade vi på svensk mark och jag blev inte stoppad i tullen *kors i taket*
Har redan blivit "kollad" av norsk och dansk tull den här resan men dom svenska syntes inte till :)

Vi har haft en skön men hektisk vecka . Redan när vi kom på lördagen fanns onkel och tante på plats och lillebror mötte vi i dörren. Söndag var det födelsedagsfika och på kvällen drog vi till Danmark.
Oj oj vilken sjögång det var på natten. Tack och lov sov Sandra då.

Hela måndagen var vi i Fredrikshamn. Vi hade det så trevligt med frukost, fika och middag på olika ställen. Därimellan shopping, lite regn, sol och mycket vind ;)

Sandra hittade sig ett par jättetuffa Lewis skor i canvas. Ljusbeiga med röda prickar. Ni kan tro jag blev avis. Själv ville jag så gärna ha svarta men dom var slut i min storlek, typiskt! Kan bara som en parantes nämna att jag redan hittat och beställt dom via en nätaffär *S*

Nina hittade sig en fin tunika i grönt :)

Till Idun hittade jag en tröja från Ej Sikke Lej men den beställde jag också nyss via nätet istället. Det var för dyrt att ha svenska pengar i Danmark!

Ohh jisses vilka enorma vagnar dom hade i Fredrikshamn! T.o.m mina barn reagerade!

Vi kom hem på tisdagsmorgonen, trötta men vid gott mod. Sandra blev så sjösjuk på vägen hem men en alvedon i navlen gjorde susen och hon somnade fort :)

På tisdagen åkte jag ensam in till centrum och gick på min favorit affär www.hobby-norge.no Jag kom hem med både det ena och andra till kortlagningen *S*

På kvällen kom min kompis T på besök och vi satt uppe och "skravlade" till kl 24.00! Synd att vi inte hann träffas mer men hon kommer kanske till mej i april istället :)

På onsdagen shoppade vi lite till ;) Jag skulle till www.bokstua.no och hitta en bok om dokumentation till jobbet. Tyvärr hade dom den inte inne men jag hittade en annan istället. Kul :)
Sandra köpte sig både jeans och tröja. Inte vanligt att hon hittar så mycket...
Nina kom inte hem med ett ynka linne och det var hon inte nöjd med *S*
Vi var bjudan på middag till onkel så dit åkte vi rätt från stan. Vi blev bjudna på en god gryta till middag och glass till efterrätt.

Torsdags förmiddagen tillbringde Nina och jag på Nasjonalbiblioteket där jag läste boka  som inte gick att köpa. Den var så bra och jag  skrev av en hel del till jobbet.
Efterår strosade vi längs Karl Johan och då hittade Nina sig ett par byxor och jag köpte en tunika med leggins! Har inte haft leggins sen -97 *S*
På vägen hem tog vi fel t-bana och fick bråttom. Vi skulle ha middagsgäster men hann precis *S*
Vi fick träffa lillebrors nyblivna sambo och prata engelska. Fy vad jag är dålig *suck* Men M var jättetrevlig och jag ser framemot nästa gång vi ses :)

På fredagen tonade vi Sandras hår så nu är hon rödhårig! Det blev jättefint och väldigt klädsamt till hennes nya gröna tröja. Vi gick en långpromenad i blåsten och handlade lite grejer att ha med oss hem.
Eg skulle min kompis M komma men hennes lilla blev magsjuk precis innan hon skulle åka till oss. Typiskt!

Vi schlafa framför TV:n påkvällen och packade våra väskor. Vi skulle haft 2 till! Jag fick lämnade kvar lite grejer men men...

Nu ska vi lördagsmysa alla 6. Det var längesen sist :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0