Påskmorgon

Oj vad roligt vi hade det igår på Iduns födelsedag.
På morgonen sjöng vi för henne i sängen och hon öppnade sina paket. Sen åt hon en stor äggmacka och drack äppeljuice.
Nina gick ut med henne en sväng till lekparken där hon gungade, lektei  huset och åkte rutschkana.

70419-24

På eftermiddag kom Johanna, Lisa och My och fikade med oss. Jag hade gjort en Barbafin-tårta till Idun och den gillad hon jättemycket. 2 bitar åt hon *S*

70419-22

70419-23

En stund senare kom även Anders och Marianne. Vi tände grillen och dukade upp långbord i uterummet. Till middag blev det fläskfilè, potatisgratäng och tzatziki som Idun åt med god aptit :-)

Vid 20 tiden däckade hon och sov sen hela natten men var upp med tuppen i morse.

Just nu är Idun arg! Hon får inget godis i sitt påskägg som dom andra barnen. 
Har ju som tradition att gömma äggen och så får barnen leta.

I år fick Nina dennna ledtråd: kallt men inte kallare än kallast
Sandra fick : Borde ha kunnat värma Elliots välling

Kan ni klura ut vart äggen låg?

Solen skiner hos oss så idag ska jag ut och kika på baksidan. Det finns lappar överallt i rabatterna och nu när snön har smällt bort går det att läsa vad som står på dom. Janne har hittat lappar med Timjan och Citron-Timjan. Ska bli spännande att se hur dom blir.

Vi älskar redan vårt uterum ocg igår köpte vi infravärme och satt ute till 0.30 :-)

Kommentarer
Postat av: Åse

Hm... Ninas ledtråd var klurig, kan det vara i kylskåpet? Sandras ägg tror jag låg i mikrovågsugnen.

Barbafin-tårtan var ju jättefin! Hoppas den var god!

2006-04-15 @ 10:37:03
URL: http://didriksson.nu
Postat av: Maja

Vad häftig tårtan var, den ser supergod ut. Idun verkar ha haft en finfin födelsedag. Jag tänkte faktiskt gissa samma som Åse! *s*

Våra barn får också leta efter äggen men inga ledtrådar till. I år hittade rätt unge rätt påskägg, har nog aldrig hänt förut, de hittar alltid varandras.

2006-04-15 @ 10:41:37
URL: http://majabaja.blogg.se
Postat av: Anonym

Mmmmm....vad gott det lät med grillning :P Inte helt fel nu när det börjar bli lite vår i luften!

Jag skulle också gissat på kylen och micron =) Det ska bli roligt när Hanna är så stor att hon kan gå på påskäggsskattjakt, då ska jag också fixa och dona med lappar =)

2006-04-15 @ 13:38:30
Postat av: Sara

Stort grattis i efterskott lilla Idun, det verkar som du hade en bra födelsedag och vilken fin tårta du hade!

Kramar från oss!

2006-04-16 @ 10:09:16
URL: http://snigelina.blogg.se
Postat av: Annika

Nämen?? Mitt inlägg blev visst anonymt! *s*
Vad knäppt! Ja ja, det var i alla fall jag som blev väldigt suktad av grillningen ;-)

/Annika

2006-04-16 @ 22:57:52
URL: http://lydellan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0