Nåttarö, Ikea, alla byter rum och lite semester :)

Förra veckan var Elliot, Idun och jag på Nåttarö med en kompis och hennes 2 barn. Vi hade både otur och tur med vädret men allt som allt var det en mysig minisemester med bad, grillning, regn, värdshusbesök och ca 1 mils vandring på 3 dagar :)

Idun efter havsbadet:


Elliot letar stenar:


Dagen det regnade...efter 2 km promenad:


Vi bodde på loftet:


Innan avfärd och 2 km gång till:


käppen återfinns numera hemma hos oss:


Äntligen blev det av...alla byter rum och får nya :)

Jag har burit och dragit och släpat saker i 2 dagar men nu är småfolkets rum nästan klart:

De nyinköpta gardinerna från Ikea:


Matchande läslampor:


Nya sängen vi köpt av en kompis. Nya täcken och kuddar blev det med.
Elliot valde Barcelona sängkläder och Idun Barbie och Diamantslottet:


Elliots legobokhylla:


Iduns hörna:


Jag har piffat upp rummet med wallies:




Nu återstår bara att flytta rit-och pysselsakerna upp i rummet. Men till det behövs en smidig hylla och fina barnmöbler:
På önskelistan står:

Bild lånad från mio.se

Vårt rum fungerar också hyfsat. Janne vill måla om och vi behöver insynsskydd framför dörren:


Sandras rum är numera färdigmålad och det blev rosa!:

Glad Sandra:


Bye bye, min fina röda fondvägg:


Målarmästaren:


Imorgon flyttar Sandra in i sitt nya rum och nu är vi på jakt efter en låg bokhylla som inte är så djup. Önskedrömmen är ju den här men det kommer ta år att spara ihop:

Bild lånad från String.

Nästa etapp är Ninas rum. Hon har beställt denna bokhylla från Ikea:

och detta skrivbordet:


Nu är Janne och de stora på Harry Potter premiären. Jag har lagt de små och ska alldeles strax bänka mej framför tv:n

Just det, ska sälja min Brio Sitty. Någon som är intresserad?

Perfekt skick med massor av tillbehör:


God kväll!

Kommentarer
Postat av: Morgana

Hihi den sänglampan har vi också :-)



Härligt att sittyn blev såld!

Jag skulle också behöva sälja av lite...men det är sååå svårt att skiljas från dem. Och nu behöver jag ju faktiskt byta vagn, då min ena retrovagn inte är Lo-säker längre ;-)

Hon klättrar nämligen ur, så jag måste plocka fram en vagn med säkerhetsbälten suck

DEN vagnen skulle jag gärna sälja, men det är ingen som vill ha den haha.

2009-07-20 @ 10:41:31
URL: http://queenofnight.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0