Fiske, ny cykel och syfestivalen :)

I fredags var Janne i Skärgården och fiskade. Tyvärr blev det ingen havsöring som han hoppades på men en fisk blev det iaf :


I lördags fixade jag i ordning min cykel och tog fram cykelvagnen. Solen sken och det var jättevarmt! Efter lunch åkte vi till Kungens Kurva för att köpa en ny cykel till Elliot. Han har växt så 12" är alldeles för liten. Det blev en röd och svart 16" från Biltema och han var så nöjd.
Eftersom han har varit så duktig och sovit en hel vecka i sin egen säng skulle han få en belöning. Inne på Toy´s valde han ett Ben 10 spel. Idun fick en mindre belöning eftersom hon inte sovit alla dagar i sin egen säng och hon valde ett magiskt ägg :)

Idag har jag varit på Syfestivalen i mässhallen i Kista. Köpte en del så nu kliar det i fingrarna:


Den här ängeln kunde jag inte låta bli att köpa *ler*


Nu ikväll har Elliot testat sin nya cykel och den går racerfort, enligt honom:

Vi har lite delade meningar när det gäller hanteringen av stödet men men det ger sig nog med tiden *S*

Idun var på sitt första barnkalas utan Elliot och var så här glad när hon kom hem:

Hon kom bara ihåg att de hade haft fiskdam, ätit halloontårta och bara dansat och inte få lekt *S*

Nu väntar en ny vecka på jobb och förskola. Nina och Sandra har påsklov och får njuta av lugnet hemma :) De har sagt ja till att vara hemma med Idun och Elliot på torsdag så de små också får en extra dag ledigt.

Själv börjar jag veckan med utflykt och lunchmatsäck i skogen. Vi ska överraska barnen med att grilla marshmallows. De har lekt ute under veckan att de har grillat och nu får det göra det på riktigt :)

Kommentarer
Postat av: Kerstin / Maiden

Hejsan!

Visst var det kul med mässa! Men jag var riktigt duktig som inte handlade så mycket den här gången! ;-) Vad duktig du är på att färglägga med promarkers! Jag har väl en sisådär 15 stycken men har aldrig lärt mig att använda dem riktigt... Men jag gör mest LO:s å inte så mycket kort så det är kanske därför... Vi ses i området!

Kram, Kerstin

2009-04-06 @ 09:17:15
URL: http://maidens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0