Extraknäckat som dagmamma idag.

Barnens förskola är på 2 dagars studiebesök på Trollet i Kalmar och lär sig nya saker. Jag tog helt enkelt ledigt från jobbet. Ta med två egna barn till jobbet i två dagar kändes inte aktuellt trots att jag jobbar på en förskola själv. Nu har mina barn dessutom varit friska i över en månad så att utsätta dom för nya bacilusker är inget jag gör frivilligt *ler*

Jag fick också ett bonusbarn så det blev 3 barn att umgås med :) Vi cyklade till centrum och Elliot på egen cykel hela vägen. Starkt gjort av honom som nyss fick cykeln! Det är en bit och mycket uppför på hemvägen. Elsa och Idun hade jag bak i cykelvagnen så nu har jag tränat lårmusklerna *hihi*
Jag började centrumsbesöket med att bjuda barnen på glass. Elliot och Idun valde en ny sort; Age Lemon och den fick mycket godkänd. Elsa tog en strut med choklad och var lika nöjd hon. Vi smet in i en klädesaffär och innan jag visste ordet av det hade alla barnen fått varsin ring *ler*  Vi avslutade med biblioteket och Ica.

Imorgon ska vi åka till Therese och äntligen få titta på och hålla nyfödda Viola :) Hon kom två dagar efter min födelsedag så Therese längtade när hon var och fikade hos mej. Jag har hittat en jättefin present på Kaboo som jag hoppas hon gillar. Svårt att handla till andra...

Ha en skön kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0