Elliot älskar julen :)

Han går i mina fotspår *S*


Så fort han har möjlighet tänder han ljusen och sätter på julmusiken.
Han bakar med stor entusiasm. Stämplar och målar julkort  och undrar när granen ska upp. När den är på plats kommer ju Tomten!


Tänkte vi skulle ta fram den ena(!) flyttkartongen med julpynt idag. Måste hitta glöggmuggarna och julkrubban till Lucia. Det är tradition :) Tror jag plockar fram mina norska Tomtar också, då är det riktig jul på gång...


Satte pepparkaksdegen igår så i eftermiddag bakar jag och alla barnen. Vi bakade kanelbullar igår. Det får bli ist  för lussebullar. Dom har vi redan ätit upp men vi har saffrans skorpor så det får räcka till Luciafikat på barnens avdelningar.


Elliot är dunderförkyld och är hemma med oss. Men i morgon får han gå så han inte missar Luciatåget. Det har han längtat efter jättelänge. Tomtedräkten är klar och Iduns Tomteklänning likaså. Hon får säkert gå med i tåget om hon vill.


Idun är mycket bättre och jag anar ljuset även för min del. FF en dov smärta i ena sidan men det är säkert inget farligt. Tröttheten börjar sakta ge med sig. Helt på topp känns det som att jag inte kan bli just nu men jag kan iaf somna på kvällen igen.

Vi blir hemma veckan ut. Känner att både hon och jag behöver ett par  "må bra dagar" innan vi går tillbaka till basiluskerna igen. Vore ju hemskt att bli sjuk direkt. 6 veckor på raken är mer än nog!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0