FY! Vilken dag jag har haft :(

Allt började så bra med Elliots lämning på dagis och frid och fröjd i Vällingby. Vilken skillnad det är att handla med ett barn jämfört med två *S*
Httade allt jag skulle ha, åt lunch och vände kossan hemåt. Kom till Brommaplan och där var det stopp!
En krock i tunneln på väg ut till Ekerö. Totalstopp i trafiken åt båda håll! Klockan var då 12.55 och Elliot skulle hämtas på dagis runt 13.30 *Panik!*
Ringde J och frågade var han var. Gissa vad jag glad jag blev när det visade sig att han var på Slagstafärjan på väg hem :-) Han fick lite snabba order om hämtingen för jag hade bara 1 plupp kvar på mobilbatteriet. Jag frågade om han hade hört något på radion och han skulle höra av sig så fort han visste något.

Idun sov gott i vagnen så jag bestämde mej för att fylla på mat-och drickförrådet inför väntan och resan hem.
Och vi väntade och väntade och väntade. Jag fick snabba rappoter om läget av J, Idun vaknade och knallade omkring på hållplatsen. Ropade - hej! och akta! omvartannad *S* Vi åt mellis och väntade lite till...

14.20 kom det en buss och då var kön jättelåång. Bussen fylldes på i rekordfart och jag fick tränga mej fram med vagnen - då ropar föraren att barnvagnarna får vänta på nästa buss!?! Inte f*n tänkte jag och lossade som om det regnade. Trängseln blev inte bättre att en man med rulator också skulle på...

Bussfärden började ganska bra och det flöt på som det brukar en fredagseftermiddag ut mot ön. Vid Drottningholm börjar Idun knorra och jag antog att det berodde på luften. Mycket långa ben framför henne och dåligt med luft. Bökar upp henne ur vagnen och sätter henne i mitt knä och då känner jag hur det blir varmt och kladdigt på båda låren! Tänker i mitt stilla sinne att det ihär händer inte på riktigt men när  jag lyfter henne ser jag hur bajset rinner ner på båda sidor om blöjan. *%%&¤#%¤/&/(&/&&¤¤"¤*
Reflexmässigt tittar jag mot min vagn och den är också nerbajsat *uhu*

Och då stannar bussen! Ja ni läste rätt. Bussj*veln stannar. Jag är nerskiten, bussen är knökfull av folk och Idun kokar över av värmen...  Tar upp mobilen och hoppas den inte har lagt av. Ringer J och ber honom ta med rena kläder till mej och möta mej vid busshållplatsen.
Efter det har jag nästan minnesförlust ;-) Vet iaf att bussen började snigla sig fram, Idun spillde ner oss med juice, sparkade killen brevid och att det började stinka! Platsen brevid oss blev snabbt tom och alla som siktade in sig på den vände om.

Till sist kom bussen förbi den f*rbaskade tunneln och vi fick upp farten. 15.25 rullar bussen in på vår hållplats och J står där som en räddande ängel :-)

En sak är säkert - det dröjer innan jag lämnar ön igen!

-Vagnen? Jo den har jag skrubbat ren som om det vore en bebisstjärt. Förhoppentligvis hinner den torka tills på måndag *S*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0