Elliots första möte med förskolan.

Idag var det drop in fika på Elliots förskola, där han ska börja i höst :-)

Det första han gjorde var att sätta sig på en cykel och cykla i väg *S* Tog ca 1 min innan han lekte med några stora pojkar i en vattenpöl och sen hade jag fullt sjå med att få in honom till hans avdelning.

Han var lite blyg mot fröknarna och ville inte berätta vad han heter men mot dom andra barnen var det inga problem. Han lekte lite med djuren innan han hittade sin grej - en riddarhjälm!

Vi fikade lite och han tog för sig. Både en sockerkaksbit och en rulltårtsbit åkte ner utan problem *S*

Efter det satt han med sin fröken och några barn och degade.
När vi skulle gå hem ville han ta med hjälmen och skrek som en gris men så upptäckte han det lilla låga handfatet i hans höjd och lyckan var total :-)

Ute på gården var han ju bara tvungen att prova lite cyklar, rutschkanan och hoppa i vattenpölar. Det var en sliten och trött kille jag äntligen fick hem efter 2 timmars intensiv lek.

Det här bådar gott inför straten i höst :-)

Fast lite ångest för mej iaf. Jag måste sy en docka som ska föreställa Elliot *hjälp*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0